Завдання. Поглиблювати знання дітей про геометричні фігури,
вдосконалювати вміння знаходити побічну фігуру за двома ознаками (колір, форма);
визначати просторове розміщення предметів відносно себе самого (вгорі, внизу,
спереду, ззаду, праворуч, ліворуч); визначати кількість предметів, перелічуючи
їх в межах 3; співвідносити число з цифрою. Продовжувати вчити порівнювати
множини за кількістю складових способом прикладання елементів однієї множини до
елементів іншої, визначити кількісні співвідношення (більше, менше, порівну,
стільки ж); порівнювати предмети за висотою, вживаючи слова – терміни «високі»,
«низькі», «найнижчі».
Розвивати мислення, пам'ять, увагу. Виховувати
старанність, організованість, взаємодопомогу, бажання працювати.
Матеріал. Індивідуальні картки «кошики» для зіставлення множин,
картинки із зображенням грибів та горіхів; картинки із зображенням морквин (у
межах 3) та набори цифр; сенсорний килимок отворами у вигляді геометричних
фігур та вклади до них; квіти трьох розмірів (великі, менші, найменші);
дзвіночок; два кошики, муляжі грибів, морквин; дві вази; предмети декору
(лісова галявина); нагрудні зображення їжачка, білочки, зайчика,бджілки,
лісовичка; дитячі малюнки.
Хід заняття
І.Організаційний
момент.
Діти разом з вихователем заходять до місця
проведення заняття.
ІІ.
Розповідь вихователя.
- Любі діти, сьогодні ми отримали листа від Лісовичка.
Зараз я прочитаю, що він нам пише. (Читає).
«Доброго
дня, малята! Пише вам Лісовичок. Невдовзі я святкуватиму свій день народження.
Хочу бачити серед гостей і вас. Із нетерпінням чекатиму за адресою: казкова
лісова галявина, хатинка біля зеленої ялинки. З повагою – ваш друг Лісовичок».
Вихователь. Отже, діти, сьогодні в Лісовичка день
народження, і він чекає на вас. Ану ж бо, збираймося в дорогу. Але спершу
скажіть, що нам слід взяти із собою? (Подарунки).
Звичайно,
маємо не забути про подарунки, тому що йдемо на день народження. Ми подаруємо
Лісовичкові наші малюнки, які зробили на занятті з малювання.
Я знаю, що вони
дуже гарні й господареві обов'язково сподобаються. Але вже час вирушати. Щоб
потрапити до казкового лісу, треба лише заплющити очі й полічити до трьох.
Отже, один… два… три…
Діти разом з вихователем опиняються в
імітованому лісі.
Вихователь.
Ось ми з вами й потрапили до казкового лісу. Погляньте, як тут гарно! Ви
пам'ятаєте, як треба поводитися у лісі? (Діти пригадують правила поведінки у
природі). Нам буде веселіше йти до Лісовичка, коли заспіваємо нашу улюблену
пісеньку.
Діти йдуть, співаючи пісеньку, й зустрічають
Їжачка.
Вихователь.
Добрий день, Їжачку! Ми з дітьми йдемо на день народження до Лісовичка. Чи не
підкажеш нам, як знайти його хатинку?
Їжачок
Охоче
вам допоможу,
Його
хатинку покажу,
Бо
теж збираюсь, друзі, я
У
гості до Лісовичка.
Старанно
й довго працював –
Для
нього килим вишивав.
Та
зробити все не встиг.
Хто
б мені тут допоміг?
Вихователь. Ми охоче допоможемо тобі, друже.
1. Дидактична гра «Добери за формою».
Кожна дитина отримує геометричну фігуру –
частину килима, знаходять на килимі
відповідний отвір і вкладає туди свій елемент.
Їжачок. Дякую вам, діти, за допомогу!
Подорож триває, діти зустрічають Зайчика, вітаються.
Зайчик
На
горбочку під ялинкою
Я
розклав свої морквинки.
Працював весь день, упрів –
Ці
морквиночки лічив.
Але
й досі ще не знаю,
Скільки їх – і тут, і скраю.
Прошу
вас, допоможіть,
Всі
морквинки полічіть!
2. Дидактична гра «Полічи морквинки».
Діти отримують індивідуальні картки із
зображенням морквин і позначають їхню кількість відповідною цифрою.
Вихователь. Молодці, малята, гарно попрацювали!
Зайчик. Дякую вам, діти! Без вашої
допомоги я б і ще довго лічив свої морквинки й запізнився на день народження до
Лісовичка.
Вихователь. Зайчику, ми теж запрошені до нього. Ходімо на
гостини з нами! (Йдуть далі). Погляньте, як гарно в цьому казковому лісі! Зараз
ми трохи відпочинемо й пограємо у веселу гру.
3. Дидактична гра «Де дзвенить дзвіночок?».
Діти по черзі підходять до вихователя, заплющують
очі й відгадують, де дзвенить дзвіночок, називаючи напрямок його звучання
відносно себе. Після гри на галявину вилітає Бджілка.
Бджілка.
Доброго дня, малята!
Я
маленька Бджілка,
Веселенька Майя.
Не сиджу без діла,
Всюди я літаю
І медок смачненький
З
квіточок збираю.
Їх
на іменини
Принесу з собою,
Бо
в дарунок квіти –
Це
завжди чудово!
- Діти, допоможіть
мені, будь ласка, нарвати гарних квітів для букета.
4. Дидактична гра «Збери букет».
Діти розподіляються на дві групи. За вказівкою
вихователя або за допомогою умовної мірки перша група збирає на галявині високі
квіти, друга група – низькі, а найнижчі квіти залишають підростати. Кожна
дитина бере лише одну квітку.
Вихователь. Ви добре впоралися із завданням і допомогли
Бджілці. А зараз час продовжувати подорож, бо нас усіх чекає Лісовичок.
Діти зустрічають зажурену Білочку.
Вихователь.
Діти, хто це тут сидить? Що сталося, Білочко? Чому ти сумна?
Білочка
Я
сьогодні рано встала,
Не
гуляла – працювала.
Поспішала в гості я,
Діти, до Лісовичка.
Хоч
ступала тихим кроком,
Посковзнулась ненароком,
Розгубила я гриби
Ще й
смачні горішки.
Я б
зібрала їх усі,
Та
забила ніжку.
Вихователь. Не журися, Білочко, ми допоможемо тобі
зібрати гриби та горішки в кошики.
5. Дидактична гра «Чого більше – грибів чи
горішків?».
Вихователь пропонує дітям викласти на
індивідуальних картках – «кошиках» предметні картинки із зображенням грибів та
горіхів, а також з'ясувати, чого тут більше.
Білочка. Дякую вам, малята, за допомогу!
Діти підходять до Лісовичкової хатинки.
Їжачок. Ось ми прийшли. Тут живе Лісовичок, це його хатинка.
З віконця визирає Лісовичок. Виходить до дітей
із пирогом на таці.
Лісовичок.
Добрий день вам, любі друзі!
Радий бачити усіх.
Бо чекав сьогодні дуже
І дорослих, і малих.
Я старанно готувався –
Спік оцей смачний пиріг.
Всіх гостей своїх вітаю –
Я найкращих друзів маю!
Лісовичок отримує подарунки та побажання.
Діти. Ми ще хочемо заспівати тобі на іменини
пісеньку «Коровай».
Після виконання пісні Лісовичок частує дітей
пирогом.
Вихователь. (до Лісовичка). Дякую тобі, господарю, за
смачний пиріг. Нам уже час повертатися до дитсадка. Запрошуємо тебе й лісових
звірят піти з нами. (до дітей). Щоб нам швиденько повернутися до дитсадка,
треба знову заплющити очі й полічити до трьох. Отже, один… два… три…
Ось ми знову в себе
ІІІ.
Підсумок заняття.
1.Чи цікаво було вам, діти, в казковому лісі?
Завдання. Поглиблювати знання дітей про геометричні фігури
(круг, квадрат, трикутник); удосконалювати вміння знаходити потрібну
геометричну фігуру за двома ознаками (колір, форма); розташовувати предмети у
спадному за величиною порядку; правильно називати предмети за величиною
(великий, менший, найменший); розрізняти рівність груп за кількістю предметів,
що їх утворюють; розуміти значення слів – понять «скільки», «стільки ж»,
«порівну».
Продовжувати вчити дітей лічити окремі предмети та
позначати їхню кількість цифрою. Розвивати пам'ять, увагу, мислення. Виховувати
посидючість, зосередженість, старанність, організованість, уміння слухати й
розуміти вихователя.
Матеріал. Демонстраційний: два фланелеграфи; набір геометричних фігур
(круг, квадрат, трикутник); картинки із сезонними пейзажами; іграшки (зайчиха
та зайченя); паперові сніжинки, листочки, квіти.
Роздатковий: набір цифр до 3; набори геометричних фігур(круг,
квадрат, трикутник); індивідуальні картки із зображенням квітника; індивідуальні
картки із зображенням певної кількості звірят та картинки із зображенням корму
для них (для всіх дітей).
Попередня робота: бесіда про пори року; розучування віршів; дидактичні
ігри з геометричними фігурами; лічба у просторі; ознайомлення з величиною (під
час спостережень у природі).
Хід заняття
І.Організаційний
момент.
Діти разом з вихователем заходять до місця
проведення заняття
ІІ. Розповідь
вихователя.
Казка про пори року
В
одному великому королівстві, яке називається Рік, є чотири графства. Правлять у
них чотири сестри – графині, й кожна має власне ім'я.
Найстарша
сестра холодна, люта, вона суворо керує своїми трьома містами, і звуть її Зима.
Іншим графством править весела й добра графиня на ім'я Весна. Та найцікавіше
третє графство, володаркою якого є жива, щедра графиня Літо.
У
його містах завжди тепло або й спекотно, повсякдень чути сміх і спів. І лише
ввечері настає довгоочікувана прохолода.
Володарка
четвертого графства – сумна й плаксива Осінь. Тут міста дуже відрізняються одне
від одного. Перше місто – золоте, друге – мокре й сумне, а третє – біле. Та все
ж таки всі графства у королівстві Рік живуть дружно. Сестри – графині завжди
йдуть одна за одною.
Отож
ми щороку зустрічаємо їх по черзі – Зиму, Весну, Літо й Осінь. Але сьогодні -
запам'ятайте, тільки сьогодні ми зможемо зустрітися відразу з усіма порами
року.
Вихователь.
Чи хочете ви, діти, побачити Зиму, Весну, Літо й Осінь? Ми подорожуватимемо на
незвичайному Човні Часу. Але спочатку маємо придбати квитки.
1.Дидактична гра «Знайди своє місце».
За
словесною вказівкою вихователя кожна дитина отримує у касі «квиток»
(геометричну фігуру) і знаходить стілець із закріпленою на ньому такою самою
фігурою.
2. Фізкультхвилинка.
Зайнявши свої місця, діти імітують рух Човна
Часу за текстом.
У
Човен Часу сіли ми
І
вітрила підняли.
А
щоб швидше нам пливти,
Треба дружно всім гребти.
Весла вгору! Весла вниз!
Хвилі в морі здійнялись.
Один, два, три…
До
королівства Рік ми прибули!
Вихователь. Діти, куди ж це ми з вами потрапили?
Звучить музична фонограма, розсувається ширма,
й з'являється Осінь.
Осінь. Добрий день, малята! Мені приємно бачити вас
у своєму графстві. Але я маю ще багато справ до приходу зими. Треба й дерева
прикрасити, і яблука зібрати, і пташок провести у теплі краї, і звірятам
допомогти…
Вихователь. Люба Осінь, ми охоче допоможемо тобі
нагодувати звірят!
3. Дидактична гра «Нагодуй звірят».
Діти отримують індивідуальні картки, де на
кожній зображено певну кількість звірів. Дитина самостійно добирає картинки
з-поміж зображень різного корму, створюючи рівність множин.
Осінь. Дякую вам, малята, за допомогу! На згадку про
сьогоднішню зустріч
ось вам від мене подарунок. (Дарує дітям картинку з
осіннім пейзажем).
Вихователь.
Шановна Осінь, підкажіть будь ласка, як нам потрапити до графства, де править
Зима?
Осінь. Я підкажу не лише, як до Зими потрапити, а й
покажу дорогу і до Весни, і до Літа. Ви їх зможете знайти по слідах. Зиму – по
сніжинках, Весну – по листочках, Літо – по квітках.
(Діти йдуть шукати володіння Зими).
Зима. Доброго дня, малята! Погляньте, як гарно в
моєму лісі! Вам подобається? А чи любите ви гратися?
4.Дидактичнв гра «Збери фігуру».
Діти розподіляються на дві команди: дівчатка
складають із частин снігову бабу, хлопчики ялинку. Зима дякує дітям за гру й
дарує картинку із зимовим пейзажем. Діти прямують до графства Весни.
Весна. Доброго дня, діти! Це добре, що ви завітали
до мене, бо я дуже потребую вашої допомоги! В моєму графстві сталося лихо –
загубилося маленьке зайченя. Його матуся хвилюється, а я не можу залишити свої
квітники, щоб допомогти їй, бо земля опиниться без цвіту.
Вихователь. Ми радо допоможемо тобі!
Хлопчики шукають зайченя, а дівчатка –
допомагають Весні садити квіти.
5. Дидактична гра «Полічи квіти у квітнику».
Діти отримують індивідуальні картки – квітники.
Лічать зображені на них квіти, знаходять відповідні цифри й позначають
кількість зображень. Весна дякує за допомогу й дарує картинку з весняним
пейзажем. Діти продовжують подорож уже по літніх слідах.
Літо. Доброго дня, діти! Я – Літо спекотне, гаряче.
Ясним сонечком припікаю, воду в річках нагріваю, а чи любите ви купатися? Тоді
запрошую вас усіх поплавати в нашій річці.
6. Музична фізкультхвилинка (діти виконують
рухи за текстом).
В річку зараз ми стрибаємо,
Хвилі дружно зображаємо:
«Раз, два» - всі пірнаєм,
«Три, чотири» - виринаєм,
А на
«п'ять» ми обсушились
І на березі вмостились.
Вихователь та діти дякують за гостинність і
отримують від Літа картинку з відповідним пейзажем.
Вихователь. Час додому вирушати треба всіх нам погукати!
Діти. Друзі! Друзі! Час вертати!
Хлопчики знаходять зайченя.
Вихователь. Ви молодці, малята, що знайшли зайченя!
Віднесімо його до лісу. Погляньте – мама зайчиха вже чекає свого синочка.
(Діти відносять зайченя й займають місця на
кораблі).
ІІІ. Підсумок заняття.
Вихователь. Діти, чи сподобалося вам подорож?
Що запам'яталося найбільше?
Вихователь пропонує розглянути подарунки. Діти викладають пейзажі на
фланелеграфі – «палубі Човна часу». Визначають, що всі пори року, які зображені
на картинках, утворюють цілий рік. Потім, за бажанням, читають віршики про ту
чи іншу пору.
Завдання. Продовжувати вчити дітей складати ціле з двох частин.
Формувати вміння проводити асоціації між геометричними фігурами та тваринами.
Вміти викладати геометричні фігури з природного матеріалу. Уточнити знання про
цифри в межах «5». Закріплювати уявлення дітей про частини доби. Продовжувати
вчити правильно співвідносити кольори з назвою частини доби. Вчити діяти за
вказівкою вихователя, розташовувати предмети на площині аркуша відповідно до
умовних позначок. Розвивати увагу, образне і логічне мислення, зорову пам'ять,
сенсорику, кмітливість. Виховувати самостійність, товариськість,доброту.
Хід заняття
Діти, ви любите,
коли до вас приходять гості? Подивіться, як багато гостей завітало до нас!
Давайте привітаємо усіх гостей лагідно та щирою посмішкою, щоб усім нашим
гостям стало тепло і затишно.
- А тепер послухайте, що я вам скажу. Сьогодні
вранці, коли я збиралася на роботу, у віконце залетіла сніжинка – незвичайна,
казкова. Діти, а як ви думаєте, чому залетіла сніжинка, а не краплинка дощу чи
метелик? (Міркування дітей).
Так, тому, що зараз зима.
А яка зима?
(Відповіді дітей). А чи подобається вам зима? Давайте ми з вами розглянемо
сніжинку. Погляньте, на ній щось написано. На цій сніжинці запрошення в гості.
Ось
послухайте:
«Дорогі діти! Запрошуємо вас до нас у гості.
Лісові мешканці».
-
Як ви
думаєте, хто запросив нас у гості? Хто живе у лісі? (Відповіді дітей).
-
А от хто
саме нас запросив, ви дізнаєтесь, якщо
відгадаєте загадки:
·
Він
вухастий ваш дружок
В нього сірий кожушок,
Куций хвостик, довгі вуха,
Швидкий побігайчик
Хто це такий? (Зайчик)
·
Сама
мала, шубка руда
З гілки на гілку стрибає,
Шишки, грибочки збирає. (Білка)
·
Влітку
ходить, бродить лісом,
Все лама важка нога.
Взимку він накрившись хмизом,
У барлозі спать ляга. (Ведмідь)
·
В мене
шубка з колючок
В
мене сіра спинка.
Ніс – як чорний п'ятачок,
Очі – намистинки. (Їжачок)
·
Ця
красуня непроста,
Вона
хитра та руда,
Має хутро золотаве
І розумна, і лукава. (Лисиця)
·
Ходить
злий, голодний,
Сіру шубу має, зайців полюбляє. (Вовк)
-
Ну то що,
підемо до звіряток у гості? (Відповіді дітей).
Діти, а коли ідуть у гості, то беруть гостинці і
подарунки.
Тож давайте готувати
гостинці і складувати в кошик. Дидактична
гра «Один - багато».
-
Що ми
можемо взяти для зайчика, що він любить їсти? Так, моркву, капусту, бурячки.
Ось у мене є різні овочі, виберіть те, що любить
зайчик (діти вибирають із таці і кладуть до кошика).
-
Які овочі
залишилися на таці? (Картопля, цибуля).
-
Скільки в
кошику капусти? (Одна).
-
Скільки в
кошику моркви? (Багато).
-
Якого
кольору капуста? (Зеленого).
-
Якого
кольору морква? (Оранжевого).
-
А що
любить білочка? (Горішки, гриби, шишки). Добре, покладемо для білочки грибочки.
Ну а що любить ведмедик? (Ягідки, мед).
Ягідок у нас немає, то візьмемо ось цю діжечку з
медом.
Для інших звірів візьмемо яблучка.
Діти, давайте поскладаємо гостинці в кошик і вирушаємо
в подорож.
-
Подивіться,
скільки багато снігу! Піднімайте вище ніжки, сніг рипить під ногами і сніжок летить, летить.
-
А ось ми
і в ліс прийшли, як гарно, затишно, тихо тут. Давайте сядемо на пеньочки і
роздивимось навколо.
-
Чомусь не
видно нікого? Де ж наші звірятка, чому не зустрічають нас? Дітки я зрозуміла,
наші звірятка дуже люблять гратись і грають нами в схованки. Ось, подивіться,
які незвичайні снігові намети, схожі на геометричні фігури.
-
Малята,
вам потрібно правильно назвати фігуру і вгадати, яка тваринка за цією фігурою
сховалась.
Дидактична гра «Геометричну фігуру називай і
тваринку відгадай».
-
Що це за
геометрична фігура? Яка тваринка сховалася за трикутником? А чому ви думаєте,
що це лисичка?
-
Так, бо у
лисички гострий та пронирливий носик, як у трикутника.
-
Вовк. У
квадрата вушка гострі, наче вовчик їх нагострив, щоб добре усе чути.
-
Зайчик.
Бо зайчик, як ховається від лисички, він скручується в клубочок і стає схожим
на круг.
-
Молодці, діти, ви правильно назвали геометричні фігури
і впізнали наших звірят. (Віддаю гостинці з гостинцями).
-
Малята, я
знаю, що ви теж полюбляєте грати. Лісові звірята запрошують вас з ними пограти.
Пограємось з ними? Дивіться, вже і лисичка іде до нас кошиком. Що ж вона нам
принесла? (Гілочки). І просить викласти геометричні фігури.
Дидактична гра «Виклади фігуру».
(Першій
дитині пропоную взяти 3 гілочки. Яку фігуру можна викласти з 3 гілочок? Другій
дитині пропоную стільки гілочок, скільки треба, щоб викласти квадрат. А з чого
можна викласти круг? Дітям даю мотузки).
-
Молодці,
малята поки ми з вами грались, пішов сніжок, і подивіться, які незвичайні
сніжинки лежать. Вовчик нам пропонує гру з сніжинками.
Дидактична гра «Розложи сніжинки».
Діти збирають
сніжинки. Великі у червоний кошик , маленькі у коричневий кошик. Хто ще
залишився? Давайте поглянемо, що для нас зайчик приготував. (Маски
зайчиків).
Діти, Зайчик хоче погратися з вами.
Гра
«Зайчики маленькі сидять».
«Зайчики маленькі сидять, вони вушками ворушать: ось
так, ось так, вони вушками ворушать (встають). Холодно Зайчикам у лісі, треба
лапоньки погріти: ось так, ось так треба лапоньки погріти (плескають у
долоньки). Вже набридло їм стояти, треба трішки пострибати: ось так, ось так
треба трішки пострибати».
-
Діти, вам
сподобалось бути зайчиками? Гляньте, як багато нападало снігу, морозець щипає
за щічки, і нам звірята пропонують пройти до їх лісового садочка, щоб ми не
змерзли. (Діти сідають за столи).
Молодці, дітки! Які ви у мене розумні. Ось і ведмедик
до нас йде і книжечку несе. Він дуже любить слухати казочки і пропонує нам
згадати його улюблену казочку «Теремок».
Дидактична
гра «Розклади тваринок по порядку».
-
Хто
прийшов перший до теремка? (Мишка). А хто прийшов третім?(Зайчик). перед
Зайчиком хто? (Жабка). Після Лисички (Вовчик), а останній (Ведмедик).
-
Що
трапилося в кінці казочки? Так, розвалився теремок і наші звірятка залишились
без домівки.
Давайте їм допоможемо і збудуємо звіряткам домівки.
Дидактична гра «Збудуй будиночок для тваринки».
У вас на
столиках лежать жовті конвертики. Погляньте , що там знаходиться? (Геометричні
фігури). Як вони називаються? (Трикутник, квадрат). Вам потрібно побудувати будиночок для однієї тваринки.
Молодці, дітки, допомогли звіряткам.
Підсумок
заняття.
- Молодці,
дітки, допомогли звіряткам.
- Подивіться, наступив вечір, і нам пора повертатися у
садочок.
- Що треба сказати нашим друзям на прощання?
- Діти, вам сподобалось в гостях у звірят?
- Погляньте, звіряткам теж вам передали гостинці.
(Діти
розглядають кошик з гостинцями).
Завдання. – ознайомити дітей з поняттям
«величина предметів», вчити порівнювати предмети різні за величиною, позначаючи
результати порівняння поняттям «великий» -« малий», «більший» – «меньший» –
«найменьший»
– розвивати логічне мислення,
память, увагу, вміння слухати і розуміти запитання вихователя;
– виховувати інтерес до заняття з
математики, самостійність, організованість під час виконання завдань, позитивне
емоційне ставлення до тварин.
Методи і прийоми: наочні, словесні, практичні.
Демонстраційний матеріал,
роздатковий матеріал: ілюстрації великих і маленьких їжачків, яблук, грибочків, білок, горіхів,
кошиків, зайчиків, морквинок, ялинок, для кожної дитини д/гра «Частування для
ведмедиків», «Хто більший».
Хід заняття.
І. Вступна частина.
Діти, сьогодні ми вирушемо з вами в мандрівку до лісу. Давайте
дізнаємося, до кого ми підемо у гості.
Влітку медом ласував,
Досхочу
малини мав.
А як
впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни.
(Ведмідь)
– Так, це ведмедик, і ми сьогодні
підемо до нього у гості.
ІІ. Основна частина
Дидактична гра «Допоможемо
зайчику»
Щоб дійти до ведмедика , нам потрібно допомогти його лісовим друзям.
Кому ж ми будемо допомагати першому?
Сіренький кожушок,
Пара довгих вушок,
Скорий побігайчик,
А зоветься … (Зайчик)
– Правильно, першому будемо
допомагати зайчику – побігайчику.
– А хто знає, як звати дитинча
зайчика? (Зайченя)
– А які вони за розміром, давайте
порівняємо. ( Зайчик – великий, зайчення – маленьке).
– Погляньте, зайчик і зайченятко
бігли додому і розсипали свої морквинки.
– Які тут за розміром
морквинки? (Великі і маленькі)
– Допоможемо нашим друзям
позбирати їх. Які морквинки для зайчика? (Великі). А для
зайченятка? (Маленькі).
– Молодці. А тепер давайте
допоможемо цим тваринкам дістатися додому.
– Хто живе під великою
ялинкою? (зайчик), а під маленькою? (зайченятко).
– Дітки, зайчик із своїм
маленьким зайченятком дякують вам, а зараз давайте здогадаємось кому ще
потрібно допомогти .
Дидактична гра «Ласощі їжачка»
Дивина! Живий клубок
Покотивсь у наш садок.
Має сотню голочок,
Хто це, друзі? (Їжачок)
- Так, це їжачок.
– А що полюбляють їжачки? (яблучка,
грибочки)
– Давайте нагодуємо їжака та його
маленького синочка.
– Які за розміром яблучка будемо давати
маленькому їжачку? (маленькі).
А великому? (великі). Тепер
пригостимо їх грибочками. (Для великого – великий, для маленького –
маленький).
– Ви молодці, їжачки дякують вам
за гостинці, і тепер хочуть з вами пограти.
Пальчикова гімнастика «Їжачки»
Їжачок маленький змерз (випрямити
пальці)
І згорнувсь в клубочок (стиснути
пальці)
Сонце їжачка зігріло (поступово
випрямляти пальці)
І розпрямився клубочок ( пальці
рівненькі).
Їжачкам сподобалося як ви грали з ними, і
дають підказку, кому ще потрібна наша допомога.
Дидактична гра «Горішки для
білочки»
Є горішки і грибочки
У дуплі на мотузочку.
Плигаю по гілочках,
Я – руденька … (Білочка)
- Так, це білочка.
– Якого кольору білочка? (руда). Де
живуть білочки? (у дуплі).
– З ким вона до нас прийшла у гості?
(з маленьким білченятком).
– Чим білочки запасаються на
зиму? (горішками, грибочками).
– Нам потрібно допомогти
розподілити горішки в кошики.
– У великий кошик будемо збирати
які горішки? (великі).
– Для кого вони? (для мами
білки).
– А маленькі горішки? (у
маленький кошик для маленького білченятка).
Рухлива гра «У ведмедя у бору»
Молодці.
Ви виконали всі завдання, допомогли всім друзям нашого ведмедика. Ось нарешті
ми до нього прийшли у гості. (з’являється казковий ведмедик). І він
просить, щоб ми з ним трішки пограли у рухливу гру.
У ведмедя у бору
Гриби ягоди беру,
А ведмідь не спить
І на нас гарчить.
Дидактична
гра «Частування для ведмедиків»
– Погляньте, тут ведмедик зі
своєю родиною.
– Який за розміром тато ведмідь?(Великий).
– А мама ведмедиця? (менша).
– А їхнє дитинча ведмежа? (найменший).
– Що полюбляють їсти ведмедики?
– Давайте кожного з них
пригостимо медом. (татові ведмедику – найбільшу бочку з медом, мамі – меншу,
ведмежатку – найменшу. )
– Тепер нагодуємо наших друзів
смачною кашею (аналогічно).
– Молодці, нагодували родину
ведмедика.
Дидактична гра «Хто більший»
– Наш ведмедик приготував для вас
завдання.
– Погляньте на малюнки і оберіть
більший предмет, покладіть біля нього квадратик. Тепер навпаки, оберіть менший
предмет.
ІІІ. Заключна частина.
– Діти, ви гарно справилися з
усіма завданнями.
– Давайте пригадаємо, де ми
мандрували?
– Кого зустріли?
– Як ми їм допомагали?
– Які завдання виконували?
– Вам сподобалася подорож?
– Скажемо нашим друзям «До
побачення». Ви, малята, молодці.
Свято для зайчаток
Математична розвага
Завдання. Вправляти дітей у розрізненні й називанні
площинних та об'ємних геометричних фігур. Закріплювати знання про поняття
«багато» і «один», «великий» і «маленький»; заохочувати до вживання їх у
мовленні. Сприяти виникненню позитивних емоцій. Розвивати кмітливість,
спритність, винахідливість. Виховувати товариськість.
Матеріал: шапочки зайчиків з вушками; макети хатинок
різної форми: круглої, квадратної, трикутної; геометричні фігури: круг,
квадрати, трикутники; дві морквини різного розміру; «чарівна торбинка» з
об'ємними та площинними геометричними фігурами з прикріпленими до них ниточками
(щоб почепити на ялинку); яскраво оздоблена рукавичка, персонажі для вистави
настільного театру «Рукавичка».
Хід розваги
Музична зала оформлена як зимовий ліс, у куточку –
ялинка і пеньок. На пеньочку сидить Зайчик. Під веселу музику діти з
вихователем заходять до зали, роздивляються навкруги.
Вихователь. У зимовому лісочку
На засніженім пеньочку
Зайченя сидить сумне
Гей, маленьке, що таке?
Зайчик.
Як же тут не сумувати?
Ні з ким в лісі цім пограти!
Вихователь. Гратись дуже полюбляють наші діти.
Може, вас на зайченят перетворити?
Залюбки у лісі погуляємо,
Разом Зайчика порозважаємо!
Ведуча пропонує дітям «перетворитися на зайченят»,
надівши вушка – шапочки.
Вихователь. У всіх є заячі вушка? В Олі є, у Максимка
теж… Кожен узяв по одній шапочці, і всім вистачило, бо шапочок та діток –
порівну! Нумо, зайченята, по лісу всі стрибати!
Під веселу музику діти довільно стрибають по залі.
Зайчик.
Зайченята в гості завітали -
Веселіше
тут у лісі стало!
Вихователь. Звідки ви пристрибали до нас, зайченята? З лісу, з поля чи,
може, з моря? (Відповіді дітей). Чи не холодно вам?
Зайчик. Нумо вітатися! (Вітається з дітьми за руку).
Ой, які
холодні лапки!
Слід
зігрітися нам, малятка!
(Діти довільно танцюють під музику).
Вихователь. Важко довго у снігу нам танцювати,
Та не варт
і на морозі замерзати.
Що ж
робить? Де від морозу нам сховатись?
Ще не
хочеться додому повертатись.
Зайчик. І не треба! У нашому лісі є чудові хатки, у
них можна і погрітися, і від вовка хижого сховатися.
(Діти підходять до макетів трьох хатинок).
Вихователь. Ось одна хатка. На яку геометричну фігуру
вона схожа? (На круг). Ось друга. Яку фігуру ця хатинка вам нагадує? (Квадрат).
А ось і третя. Яка вона? (Трикутна).
Зайчик. А ось і ключі від хаток (роздає дітям
геометричні фігури). Подивиться на свої ключі. До яких хатинок вони підходять?
Зайдіть до своїх хаток!Добре там? Затишно? Не тісно? (Відповіді дітей). А хто
швидше до мене на галявину пристрибає? (Діти стрибають до Зайчика).
Вихователь. Гляньте-но, хто до нас підкрався! (Показує
іграшкового вовка). Скільки зайчиків на галявину пристрибало? Оля – зайчик,
Таня – зайчик. Багато зайчиків. А вовчиків скільки? (Один). Зате який хижий та
лютий! Хоче всіх зайченят спіймати!
Зайчик. Е ні, ми будемо тікати!
Гра «Зайці та вовк»
На слова ведучої: «Зайчики гуляють, стрибають, за
кущики заглядають – чи не йде вовк?» - діти виконують відповідні рухи. Коли
вихователь промовляє: «Тікайте, вовк іде», - «вовк» вискакує, намагається
піймати когось, а «зайченята» мають забігти кожен до своєї хатки, орієнтуючись
на ключ – фігуру.
Вихователь. Нікого вовчик не спіймав, бо зайченята
спритні. Чому ти, зайчику, заховався саме в цій хатині? (Спонукає дітей до
відповіді, що форма ключика відповідає формі хатки).
Гра повторюється, щоразу хатинки міняють місцями.
Гра «День і ніч»
Вихователь. Сонечко світило ясно, і зайчатка гралися
разом. А потім настала ніч… (Під спокійну музику діти зображають, що сплять).
Стало сонечко вставати. Час виходити гуляти! (Звучить весела музика. Зайчата
починають стрибати). Знов весь день зайчата гралися, танцювали і сміялися. Аж
настала ніч! (Діти вдають, що сплять).
Зайчик. Відпочили, зайченята? Спостерігав я за вами,
милувався – які ж ви всі спритні! Ось цей зайчик молодець був найкращим
стрибунець. І це також спритний зайчик – теж чудовий по стрибайчик! (Вибирає
з-поміж дітей найвищого і найвищого «зайчиків»). Хочу вам за це гостинці
подарувати!
Вихователь. Діти, а чи знаєте ви, що полюбляють їсти
зайчики? (Відповіді дітей).
Зайчик. Великому зайчику я дам велику морквину, а
маленькому стрибунцеві – маленьку. Підходь-но сюди, маленький зайчику. (Дитина
підходить). Зараз знайду морквину в торбинці…
Поки Зайчик шукає, ведуча міняє «зайчиків» місцями, і
наперед виходить великий.
Зайчик. Ось тобі, маленький зайчику, маленька
морквина. Ой! А хіба це маленький зайчик? (Ні, великий). Добре, великий
зайчику, я для тебе знайду велику морквину…
Вихователь знов міняє «зайчиків» місцями.
Зайчик. Ось тобі, великий зайчику, велика морквинка…
Ой! Та що це робиться? Діти, це який зайчик? (Маленький). Покличмо разом
великого зайчика, і я пригощу їх обох. (Виходить великий зайчик). Ось тобі,
велику зайчику, велика морквинка, а тобі, маленький зайчику, - маленька
морквинка.
Вихователь. Наші зайченята – дуже добрі малята. Самі
моркву не з'їдять, усіх зайчиків пригостять. У групі поріжемо морквинки на
частинки, щоб усім дісталося по шматочку
Зайчик. А зараз прикрасьмо ялинку!
Дидактична гра «Назви фігуру»
Зайчик. У моїй чарівній торбинці щось є. Ану ж,
діставайте!
Кожна дитина дістає картку з зображенням певної
площинної чи об'ємної геометричної фігури з прикріпленою ниточкою, називає її.
Потім Зайчик загадує загадки, а ті діти, у кого в руках фігури – відгадки,
підходять і чіпляють їх на ялинку.
Його не можна покотить!
І ще чотири сторони
Всі однієї довжини. (Квадрат)
Він легко може покотиться.
Неначе колесо, цей друг.
Чи відгадали, що це? (Круг)
Швидко щось намалював:
Хоч крути, а хоч верти –
Має тільки три кути. (Трикутник)
Котиться, іде ускач,
Вся гладенька, без кутів.
Хто впізнать її зумів? (Куля)
Він квадрату рідний брат.
Якщо ж таких, як він багато,
З них можна вежу збудувати. (Куб)
Вихователь. Ялинка в нас не новорічна,
Ялинка в нас
математична!
Чому вона
математична, як гадаєте?
Чим прикрашена?
Скільки на ялинці
кругів (квадратів, трикутників)?
Зустріч з казкою
Сюрпризний момент:
під ялинкою вихователь знаходить рукавичку. Запитує в дітей, з якої вона може
бути казки. Демонструє персонажів вистави настільного театру «Рукавичка».
Хто першим оселився
у рукавичці?
Якою пострибала
жабка?
Хто прибіг
останнім? (Вихователь разом з дітьми і персонажами водить хоровод навколо ялин Пісня Зими
Зірочка1 З новим роком всіх вітаєм,
щиро радості
бажаєм,
щоб жилося добре
всім,
і дорослим,
і малим.
Зірочка2 Як тільки вечір настає -
на небі ми
з'являємось,
танцюєм зоряний
танок,
з подружками
стрічаємось.
Зірочка3 Сьогодні ми зійшлися до новорічної ялинки
де відбудуться
казкові новорічні веселики
ки).




Немає коментарів:
Дописати коментар